سفارش تبلیغ
صبا ویژن

MIDWIFERY
مهمترین توصیه هایی که می توان به مردان کرد مربوط به شایعترین مشکلات آنهاست. از جمله:
1- بیشتر آقایان با وجودیکه بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند به مصرف ضد آفتاب اهمیت نمی دهند.
استفاده از کرمهای ضد افتاب هردو تا سه ساعت, با غلظت کافی و مناسب می تواند پوشش محافظتی خوبی در برابر آفتاب به شمار رود اما اعتماد کامل به آنها جایز نیست. امروزه آثار زیان آور پرتوی فرابنفش نورخورشید بر روی پوست انسان به صورت پیری زود هنگام و بروز سرطانها شناخته شده است و کرمهای ضدآفتاب پوشش های محافظتی ساده و در دسترسی هستند که می توانند تاثیر این پرتو را بر روی پوست کم کنند اما بعضی ها با وجود آنکه از مقدار کافی آن هم استفاده نمی کنند, ساعتها در ساحل دریا یا فضای باز در مقابل آفتاب می خوابند یا آمد و شد می کنند.
از هر گونه مواجهه غیر ضروری با نور آفتاب خودداری کنید. با روش های مختلف، جلوی تابش نور آفتاب به پوست را بگیرید. هر روز به طور مرتب از فرآورده های ضد آفتاب استفاده کنید. از برنزه کردن پوست بپرهیزید و کمتر حمام آفتاب بگیرید. از آموزش به دیگران غافل نباشید، به خصوص به کودکانتان یاد بدهید که از آفتاب دوری کنند.
2- تعریق بیش از حد و بوی بد بدن: هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد) نتیجه ترشح بیش از حد غدد عرق می باشد. این مشکل می تواند از نظر فردی و اجتماعی آزار دهنده بوده و به تنهایی یا در نتیجه یک بیماری زمینه ای رخ دهد. این مشکل در غدد عرق غیر معمول بوده و علت آن این است که فیبرهای سودوموتور سمپاتیک بیشتر کولینرژیک هستند.
از آنجائیکه تعریق و بدبویی بدن خصوصا در مورد مردان در محیطهای اداری و در جلسات ظاهر ناخوشایندی دارد و از لحاظ اجتماعی روانی تاثیر زیادی بر قضاوت دیگران دارد، توصیه می شود آقایان بصورت مرتب از ضد عرق استفاده کنند و حتی در ماشین یا محل کار خود نیز همراه داشته باشند.
3- ریزش مو با وجودیکه یک مشکل بهداشتی محسوب نمی شود و فقط از لحاظ ظاهری فرد را درگیر می کند، برای بعضی مردان یک معضل محسوب می شود و گاهی خانواده فردیکه دچار طاسی هستند، شوهر یا پدرشان را مجبور به انجام اقدام درمانی می کنند.
هر شاخه از موی سر انسان دارای یک سیکل رشدی می باشد که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این سیکل شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه 50 تا 100 مو می ریزد، البته در افراد مختلف متفاوت است. همچنان که یک مو می ریزد موی جدید جای آن را می گیرد. مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر و سریعتر از موهای رویش یافته جدید باشد و یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته شده و فرد متوجه کاهش حجم موهایش می شود. در واقع عوامل مختلفی می توانند بر سیکل رشد اثر کرده و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند.
معمولترین علت ریزش مو در آقایان عامل پرقدرت آندروژنیک است. همانطور که از نام آن مشخص است دو فاکتور مهم هورمون آندروژن و ژنتیک نقش اصلی را در این ریزش مو دارند.
بسیاری از مردان به طاسی اهمیت نمی دهند ولی بعضی از مردان در صدد درمان برآمده و از درمان دارویی از جمله ماینوکسیدیل و فیناستراید استفاده می کنند و یا متوسل به درمان جراحی می شوند.
افراد دچار طاسی باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت تصمیم به انجام پیوند مو در درمان ریزش مو به تبلیغات سطحی و دروغین و فریبنده مراکزی که استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت نمی کنند توجه نکنند چرا که حتی داشتن تخصص و تجهیزات لازم نیز مجوز انجام جراحی کاشت مو در مطبها نیست و بعضی از این مراکز صرفا به کسب و کار فکر می کنند و با فریب مردم باعث بروز مشکلاتی شدید و غیر قابل جبران برای بیماران می شوند که گاهی تا آخر عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.
4- نکته آخر مشکلات اغلب مردان در اصلاح صورت است که در این مورد توصیه های زیر می تواند در برطرف شدن بسیاری از این عوارض پیشگیری می کند:
آمادگی لازم را کسب کنید. خطوط رویش مو را دنبال کنید. در حمام اصلاح کنید. صورت خود را از ته نتراشید. تنها کف ریش کفایت نمی کند. از تیغ تیز و یک بارمصرف و یا دستگاههای ریش تراش برقی که با دو تیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب کمتری به پوست می رساند البته ثابت شده نیست که کدام روش تراشیدن باعث بروز جوش یا فولیکولیت ناشی از تراش می شود.
از افتر شیو با کیفیت و ضد آفتاب و داروهای تسکین دهنده استفاده کنید. در فاصله زمانی کم اصلاح نکنید. از داروهای قابض یا خون بند استفاده کنید.
[ یکشنبه 89/6/21 ] [ 10:6 صبح ] [ یاس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب
بک لینک