سفارش تبلیغ
صبا ویژن

MIDWIFERY
طبق قوانین نظام پزشکی انجام تبلیغات در زمینه زیبایی و خدمات پزشکی غیر اخلاقی است چرا که این قبیل تبلیغها می تواند اقشاری از جامعه را به سمت این قبیل اعمال سوق داده و باعث شود فردی که در حال زندگی روزمره است برای انجام این قبیل امور، هزینه زیادی کرده و بعضا خود و خانواده را از امکانات اساسی محروم کند تا بتواند هزینه این قبیل جراحیها را فراهم کند. باید توجه داشت که معمولا این دسته تبلیغات ویژه افراد غیر متخصص می باشد که معمولا در زمینه کاری که تبلیغ می کنند، اطلاعات و دانش نا کافی دارند و صرفا به مسائل مادی توجه دارند. معمولا پزشکان متخصصی که در انجام امور مربوطه تبحر کافی دارند و با توجه به اینکه بیماران به آنها ایمان دارند لذا نیاز به هیچگونه تبلیغاتی ندارند.
امروزه بحث کاشت مو مورد سوء استفاده قرار گرفته است از تبلیغات گسترده ماهواره ای که توسط بعضی افراد سود جو و مراکز غیر مجاز با عناوین غیر واقعی انجام می گیرد تا تبلیغات در صحفه نیازمندیهای روزنامه و فرستادن بروشورهای تبلیغاتی به منازل و اداره جات و یا دعوت آرایشگران به این گونه موسسات و دادن درصد حق العمل و جذب مشتری از اینگونه روش ها که با اخلاق پزشکی ناسازگار است. دخالت بعضی تکنسین های کاشت مو که بعضا پزشک و یا پیراپزشک نبوده و مدارک غیر پزشکی دارند و صرفا به خاطر تجربه اندکی که در مدت همکاری با یک پزشک متخصص بصورت ناقص بدست آورده اند شروع به انجام عمل پیوند مو کرده اند و بعضا از مطب بعضی پزشکان غیر مرتبط با این تخصص و یا پزشکان دیگر استفاده نموده و تحت عنوان و مجوز این پزشکان اقدام به عمل پیوند مو با وسائل و تجهیزات ناقص و غیر استاندارد و عدم رعایت مسائل استریلیتی و بدون اقدامات خاص مراقبتی و فضاها و تجهیزات استاندارد باعث صدمات غیر قابل جبران به بیماران شده است که بعضی از این صدمات صرف نظر از صرف هزینه بیهوده توسط بیمار، حتی توسط متخصص با تجربه نیز قابل برطرف کردن نیست و منجر به شکایات مختلف شده است. بعضا برخی این مراکز غیر مجاز با شناسایی وزارت بهداشت تحت تعقیب و پی گیری قرار گرفته اند نقل مکان کرده و با عنوان جدید و در محل دیگر شروع به فعالیت می کنند که تعقیب و پی گیری توسط مجریان قضایی مشکل یا غیر ممکن می گردد.
در مورد کاشت مو ضمن اینکه عمل ساده ای به نظر می رسد ولی مسئله مشکلی است که حتما یک متخصص پوست و مو که دارای شناخت کافی در مورد بیماریهای پوست و مو و تجربه کافی دانشگاهی دارد، تشخیص دهد که اصلا فرد نیاز به کاشت مو دارد و برای مسائل روحی و شرایط عمومی، سن، جنس، بیماریهای زمینه ای از قبیل دیابت، مشکلات قلبی- عروقی، بیماریهای تنفسی مزمن، بیماریهای خونی، مصرف داروهای مضعف سیستم ایمنی، مشکلات روحی روانی بیماران، بارداری و شیردهی در بانوان و مراقبت های پس از عمل از جمله عفونت، دفع پیوند و... همگی لزوم مراجعه به متخصص را ضروری می کنند. اسامی مختلف روشهای کاشت مو به غیر از دو روش (FUT) Follicular unit hair Transplantation )و (FUE)
 Follicular unit Extraction ، و روش ترکیبی (Combination) که بر اساس نظر پزشک در یک جلسه و یا 3-2 روز متوالی انجام می گیرد مابقی تبلیغات گمراه کننده بوده و اسامی خود ساخته منابع تبلیغاتی هستند. توصیه می کنم حتما از نظرات و مشاوره های یک متخصص آگاه و با تجربه در این مورد کمک بگیرید.
[ یکشنبه 89/6/21 ] [ 10:16 صبح ] [ یاس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب
بک لینک