سفارش تبلیغ
صبا ویژن

MIDWIFERY

 

مواردی از نقض حقوق زنان و کودکان در کشورهای اروپایی :

در این بخش به بررسی و نقض حقوق زنان و کودکان در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا بر اساس اسناد و آمار ارائه شده توسط کمیته رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل متحد CEDAW   و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل و نیز گزارش ملی این کشورها می پردازیم.

اتریش

بر اساس گزارش ملی این کشور به CEDAW   و اظهار نظر نهایی این کمیته در 2 فوریه 2007 میلادی، موارد نقض حقوق زنان بشرح ذیل می باشد :

-          تفاوت قابل ملاحظه دستمزد زنان با مردان در این کشور مشاهده می شود.

-          استمرار خشونت بویژه خشونت خانوادگی نسبت به زنان و قاچاق کودکان و زنان وجود دارد.

در ضمن بر اساس اظهارات کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد ، مواردی از عملکرد دولت اتریش درباره کودکان این کشور به شرح ذیل می باشد :

-          برنامه جامع در جهت رسیدگی به فروش ، فحشا و هرزه نگاری کودکان در این کشور وجود ندارد.

-          تداوم و گسترش دامنه کلی تروریسم جنسی در این کشور وجود دارد.

-          فرزند خواندگی کودکان بصورت نامنظم بعنوان فروش کودکان رواج داشته و نمی تواند مورد تعقیب کیفری هم قرار گیرد.

-          سیستم قضایی اتریش تنها استرداد مجرمین را بر مبنای فروش ، فحشا و هرزه نگاری کودکان، در صورتی که پای منافع دولت این کشور در میان باشد ، مجاز می شمارد.

-          ساز و کارهای حمایتی برای کودکان قربانی فروش ، فحشا و هرزه نگاری کودکان وجود ندارد ، من جمله کودکانی که هدف استثمار و بهره کشی جنسی بویژه در مبادی ورودی و مقامات ذیربط قرار گرفته اند.

آلمان

طبق آخرین گزارش ملی کشور آلمان به CEDAW   در سال 2004 میلادی و اظهار نظر نهایی کمیته رفع تبعیض علیه زنان ، موارد نقض حقوق زنان در این کشور بشرح ذیل می باشد :

-          زن در رسانه ها و تبلیغات بعنوان یک شیء جنسی نشان داده می شود.

-          در میزان دستمزد زنان و مردان تبعیض وجود دارد و زنان در بخشهای علوم ، تحقیقات و دانشگاه ها ، حضور حاشیه ای دارند.

-          زنان مهاجر و زنان متعلق به اقلیت ها ، بویژه زنان سینتی و رمانی تبار، قربانی انواع خشونت های ناشی از جنسیت و اصالت قومی ، مذهب و نژاد خود هستند و در معرض سوء استفاده و بهره برداری جنسی قرار می گیرند. موقعیت برخی زنان خارجی که درمنزل دیپلمات ها کار می کنند، تأسف آور است.

-          زنان در آلمان در خصوص فحشا ، مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 


[ جمعه 90/3/13 ] [ 12:21 عصر ] [ یاس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب
بک لینک